.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میر حسین: خاتمی پشتوانه ام بود

میرحسین موسوی در ادامه سخنان خود در جمع اهالی رسانه‌های محلی این استان با بيان اينكه یکی ازعواملی که باید در دولت بعدی به آن پرداخت، توسعه شوراها در مدیریت استانهاست، اظهار داشت: در دوران جنگ هم لایحه‌ای به عنوان شوراها ارایه کردیم ولی من به طور جدی دربرنامه هایم تقویت شوراها را دردستورکار دارم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایلنا ، وی همچنین در واکنش به سوال خبرنگاری که از او پرسید: شما گفته‌اید می‌خواهید پست نخست وزیری را مجددا احیا کنید ، آیا این سخنان شما صحت دارد،گفت: من هیچگاه نگفتم پست نخست وزیری را احیا می‌کنم ، چرا كه این موضوع برعهده من نیست و زمانی که اصلاح قانون اساسی مطرح بود به دلیل برخی اختلافات بین رئیس جمهور و نخست وزیر، امام (ره) پیشنهاد داد که درخصوص وضعیت نخست وزیری در قانون اساسی مباحثی در مجلس خبرگان قانونی اساسی صورت گیرد و درنهایت دراصلاح قانون اساسی پست نخست وزیری حذف شد و دست زدن به این اصل در مقطع فعلی جزء ایجاد تنش برای کشور چیزی دیگری به ارمغان نخواهد داشت.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس همچنین در خصوص بحث رابطه با آمریکا نیز،گفت: بین منافع ما و آمریکا تعارض وجود دارد و این تعارض در سطح جهان آشکار است، ولی اینکه رابطه با آمریکا یک تابو است، نمی پذیرم واگر آمریکا درموضعی قرار بگيرد که حسن نیت از آن دیده شود، فضا برای گفت وشنود فراهم خواهد شد و دو کشوری که در سطح جهان این چنین با هم مشکل دارد ، باید مسایلشان به تدریج حل شود.

وی تصریح‌کرد: آنچه که نیروهای سیاسی کشور را در خصوص رابطه با آمریکا محتاط کرده خط شکنی و شفاف نبودن سخنان آن‌ها است. به طور مثال در قضیه 11 سپتامبر آمریکا می‌خواست نیروهای افراطی را از افغانستان بیرون کند و ایران همکاری‌های خوبی در این زمینه داشت ولی متاسفانه در فاصله کوتاهی از این اقدامات، آقای بوش ایران را محور شرارت نامید.

میرحسین موسوی تاکید کرد: ادبیات رئیس جمهور فعلی آمریکا نرم تر است و همه به دنبال این هستیم که اثر عملی از سخنان رئیس جمهوری فعلی آمریکا ببینیم.

میرحسین موسوی همچنین با بیان اینکه همچنان موافق گسترش شبکه‌های خصوصی هستم در خصوص علت حضورش بعداز کاندیداتوری خاتمی نیز گفت: شب گذشته در مجمع روحانیون خدمت آقای خاتمی بود وهیچ مشکلی باایشان ندارم وفرآیند انتخابات ما را به این سمت برد و بنده به آقای خاتمی عرض کردم که درنهایت در مقابل شما نخواهم بود و اگر ایشان در پایان در صحنه بودند من تا پایان در این عرصه نمی‌ماندم.

ولی اینکه فعالیت انتخاباتی بکنم ایشان در این خصوص اصرار داشتند وآقای خاتمی هم در مقطعی احساس کردند که براساس نگرانی‌های خود باید در عرصه حضور پیدا کند و یکی از پشتوانه‌های این حضور حمایت‌های اقای خاتمی خواهد بود.

میرحسین موسوی در واکنش به خبرنگار روزنامه رسالت که گفت شما هیچ برنامه اقتصادی و حرف جدیدی اعلام نکردیدو فقط تلنگرهایی به رییس جمهور فعلی زدید و شما دربرابر جفاهایی که به امام شد، سکوت کردید علت این گونه موضع گیری ها چه بوده و چرا احزاب مساله داری مانند مشارکت ومجاهدین انقلاب از شما حمایت کردند؟ گفت: بحث اصولگرایی یک بحث عمیقی است و یکی از اصول این است که انقلاب را بتوان حفظ کرد. انقلاب را با هدر دادن 300 میلیارد دلار در عرض 4 سال و ویران کردن کشور نمی‌توان حفظ کرد. آیا حفظ بیت المال و حساس بودن به حقوق مردم اصولگرایی نیست؟ آنچه که مذموم است این است که در پشت شعارها مخفی شویم.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس خطاب به این خبرنگار گفت: چرا درمورد گروه‌ها و احزابی که رسمیت دارند و قانونی هستند، طوری صحبت می‌کنیم که انگار در مورد اسرائیل صحبت می‌کنیم؟ آیا در مسجدایلام کسانی که به نماز می‌ایستند می‌روید و روی سینه‌های آنها نگاه می‌کنید که برچسب مشارکتی یا مجاهدینی دارد؟ هرفرد سالمی که بخواهد در این کشور خدمت کند مرز خود را با افرادی که مخالفت نظام و رهبری هستند، حفظ خواهد کرد.من ذهنم به مانند شما بسته نیست و ذهنم بسیار باز است.

وی در پایان این کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه میرحسین دهه 60 چه تفاوتی با میرحسین فعلی دارد وآیا از نیروهای ایلامی نیز در کابینه آینده تان استفاده خواهید کرد؟ گفت تفاوت را خود مردم لمس می‌کنند .توصیه ام این است که براساس وظیفه ذاتی خود با حفظ خط‌ومشی‌ها فکر وحدت باشید زیرا دعوت به وحدت از اصول مورد تاکید حضرت امام (ره) بود.

میرحسین موسوی همچنین در خصوص نیروهای ایلامی درکابینه خود گفت: من به 30 استان سفر مي‌کنم اگر هر استانی از من این سوال راداشته باشد، چه کار باید بکنم؟ ولی مطمئنا از همه افراد توانمند چه ایلامی، چه خوزستانی و... استفاده خواهم کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.